دکتر امیرفروهرفر(مدرس حرفه ایی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی) : 09173140863  Duolingo, GMAT, GRE, IELTS, TOEFL, MCHE, CELPIP
دکتر امیرفروهرفر(مدرس حرفه ایی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی) : 09173140863  Duolingo, GMAT, GRE, IELTS, TOEFL, MCHE, CELPIP

دکتر امیرفروهرفر(مدرس حرفه ایی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی) : 09173140863 Duolingo, GMAT, GRE, IELTS, TOEFL, MCHE, CELPIP

برگزاری کلا س های آنلاین از طریق "Skype" و "Whatsapp"

نکته 2 IELTS: از یک برنامة منظم درخواندن تبعیت کنید.

ببینید که در روز چند ساعت می توانید برای زبان صرف کنید. فقط بر روی نقطه ضعفهای زبانیتان متمرکز نشوید ، چرا که قسمتها و مهارتهای دیگر را پس از مدتی از دست خواهید داد. بطور منظم تمرین کنید و فراموش نکین د که در بین هر مرحله باید به خودتان استراحت دهید . بارها افرادی را دیده ام که برای مدت کوتاهی بصورت شبانه روزی زبان می خوانند و بعد به این نتیجه می رسند که کار مشکلی است و کتابها را کنار می گذارند این نکته را فراموش نکنید که شما در یک محیط غیر انگلیسی زبان می خواهید زبان یک ملت دیگر را یاد بگیرید . پس حداقل باید یکسال قبل از آزمون به فکر افزایش سطح مهارت خود در زبان باشید. یک روز در هفته را بطور کامل برای تفریح اختصاص دهید.

راز موفقیت مداومت ، نظم و پشتکار است نه یک شبه ره صد ساله رفتن. از هر فرصتی برای گوش دادن به یک متن انگلیسی استفاده کنید در هر جاو در هر موقعیتی . برنامه ها و فیلمهای انگلیسی تماشا کنیدو به نوارها و رادیوهای زبان انگلیسی گوش کنید. فقط به شما توصیه می کنم که اولاً حدالامکان به رادیوها و زبانهایی گوش دهید که لهجة آنها انگلیسی باشد نه آمریکایی ( چرا که در آزمون شنیداری ، شما به نواری که توسط یک گویندة انگلیسی صحبت شده گوش خواهدی داد ) و دیگر اینکه مهارت شنیداری زبان زمان بیشتری نسبت به دیگر مهارتها می برد . پس اعتماد به نفس و مداومت داشته باشید.

معمولاً پیشرفت مهارت خود در شنیدن را به این صورت می توانید ارزیابی کنید که در ابتدا از یک متن فقط یک کلمه و در مراحل بعد چند کلمه و در مراحل بالاتر یک جمله یا یک پاراگراف را متوجه می شوید.بهتر است که صراحتاً عرض کنم که اکثر افرادی که مدرس زبان می باشند نیز بعضا’ در برخی از کلمات مشکل شنیداری دارند. مرحلة نهایی مهارت شنیداری این نیست که همچون فارسی تمام آنچه را که د متن نوار آمده است متوجه شوید. بلکه در این مرحله شما می توانید حدسی با احتمال بسیار قوی بزنید که منظور کلی گوینده چه بوده و به این مرحله از شنیدن رسیده باشید که بتوانید برخی لغاتی را که صورت سؤال از شما خواست عیناً پیدا کرده و در پاسخنامه بنویسید.

سعی کنید هر روز متن جدیدی را از مجلات ، روزنامه ها و کتابهای Reading انتخاب کرده و مطالعه کنید. واژه های جدید را از متن بیرون بیاورید و به این روشی که شرح خواهم داد مرتب کنید. ابتدا حدود 50 عدد یا تعداد بیشتری کاغذ « آ 4  » را  به چهار قسمت کاملاً مساوی تقسیم کنید. به کارتهای بدست آمده « فلش کارت می گویند »واژه جدید را بطور خوانا و پشت همان کارت معنی آن را به فارسی بنویسید ، بعلاوة جمله ای که آن واژه در آ“ بکار رفته بوده است. زمانی که تعداد کارتهایتان به 50 عدد رسید ، آنها را بطور روزانه مرور کنید.

کارتهایی که معنی آنها را می دانید ، کنار بگذارید و تنها کارتهایی را نگه دارید که یا معنی آنان را از یاد برده اید و یا مدت طولانی زمان لاطم دارید تا معنی آنها را بیاد بیاورید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک جعبة فلاش کارت داشته باشید . جعبة فلاس کارت ، می تواند جعبه ای با 6 خانه باشد. در خانه اول کارتهایی را بگذارید که امروز یاد گرفته اید یا اینکه نمی دانید . روز بعد ، پس از مرور کارتهایی را که معنی واژه های آنها را می دانید به خانه بعد منتقل کنید. روز بعد کارتای خانه اول و خانة دوم را مرور کنید و اگر معنی آنها را می دانستید کارتها را به خانه سوم منتقل کنیدو همینطور تا خانة ششم.

در نهایت کارتهایی که به این خانه رسیده اند 5 مرحله تکرر و یاد آوری را گذرانده اند و در ذهن شما جایگزین شده اند.

پس از مدتی کارتهای زیادی ( حدوداً 400 یا بیشتر ) در خانة ششم جمع می شود.، حالا موقع مرور درباره آنهاست. اگر معنی واژه ای را فراموش کرده اید دوباره آنرا در خانه اول بگذارید و از نو مراحل را تکرار کنید . همیشه به یاد داشته باشید که فقط یک معادل را برای واژه مورد نظر در پشت کارت بنویسید.

تحقیقات روانشناسی یادگیری نشان داده است که به این صورت معنی واژه را بهتر یاد می گیرید تا اینکه بخواهید چند معنی یک واژه را با هم به ذهن بسپارید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.